onsdag, november 12, 2008

Sångdags

Idag har jag varit på sången igen. Det är varje onsdag men det är inte alltid som jag berättar om det här. De senaste gångerna har det varit väldigt många mammor och ännu fler barn. Mig gör det inte så mycket. Det blir bara fler att titta på och fler att leka med. Vi sjöng de vanliga sångerna och spelade på instrumenten. Det är ju helskoj och nuförtiden går det riktigt bra att lägga tillbaka dem i väskan när det är färdigspelat (ni kanske minns hur det var på Frälsis, inget roligt att behöva lämna ifrån sig instrumenten...).

Efter sång, fika och lek så brukar det tändas ljus och vi sjunger lugn musik. Jag tyckte förstås att jag skulle blåsa ut ljuset direkt och blev inte alls glad när jag inte fick gå fram och göra det. Stunden som skulle vara mysig och lugn blev allt annat än det. (Jag kan försvara mig med att jag var inte ensam om att protestera mot att inte få gå fram till ljuset). När det var klart så kom "sångfröken" fram och frågade mamma om jag kanske ville blåsa ut ljuset nästa gång. Så nu är det min tur att göra det nästa onsdag. Jag ska träna hela veckan nu på att blåsa :)



När jag kom hem efter sången tog jag en lååång tupplur på över två timmar. När jag vaknat och ätit lite så var jag sugen på att sjunga och spela lite igen....
Jag visade också att jag är väldigt vig. Eller hur?

1 kommentar:

Maria sa...

Tjena My! Det blir nog en liten musiker av dig eller kanske en dansare...du är en riktig underhållare iallafall! Jag spelar en del på pianot för Liam å det gillar han. Är ju dax å tralla julsånger nu ju. Hoppas vi ses snart din lilla goding/kram