tisdag, november 11, 2008

Sävsjö badhus

Idag har jag varit i Sävsjö och badat. Jag har inte varit där sedan i våras så det var skillnad på min fart. Jag tyckte det var helskoj. Var inte speciellt rädd för nått. Det är så bra i Sävsjö för det finns lite olika bassänger man kan bada i. Den jag gillade mest var den absolut minsta. Där kunde jag plaska och ha mig alldeles ifred. Det var roligt att gå ner i bassängen med breda trappan också, den som inte är så djup. Där gick jag upp och ner, upp och ner. Jag åkte vattenrutchkanan två gånger men den var inget speciell. Jag varken skrattade eller grät...

Innan vi åkte hem från Sävsjö var vi på ett konditori och handlade lite fika till morfar. Eftersom jag är så charmig fick jag gå en liten runda bakom disken och in där de gör allt gott. Det var så roligt så jag gick både ett och två varv. Jag försökte också blåsa ut deras lampor som de hade i skyltfönstret. Gick inge vidare. Sen vinkade jag glatt när vi skulle gå därifrån.

När vi kom till Bodafors stannade vi till vid smedjan för vi skulle säga till morfar att han skulle komma hem på fika. När vi kom in i smedjan ville jag inte alls prata med morfar. Jag ville inte ens titta på honom. Det var ju inte min vanliga morfar, inte. Bättre gick det när vi kom hem till morfars hus och morfar såg ut som vanligt igen, utan sina jobbarkläder. Då var allt som det skulle och jag härjade för fullt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej MY! Tur för mig att jag han att byta om innan du kom hem till mig. Annars kanske det inte hade blivit så mycket bus. Ni hade ju jätte gott fika med er. Tack så mycket. Många kramar morfar.