lördag, november 22, 2008

Dålig uppdatering

Jag vet inte vad vi ska skylla på men nu kommer iaf en rapport om senaste veckans händelser. I måndags var jag i Bodafors hela dagen. Det första jag gjorde när jag kom innaför dörren hos mormor var att skälla som Hugo. Det betydde naturligt vis: "Var är Hugo?" Tyvärr hade han inte kommit med det gjorde han sen med sin matte och kusinen så då blev det fullt ös.

I onsdags var det sång igen och jag hade övat jättemycket på att blåsa ut ljus. När det var dags att tända ljuset så ville jag förstås blåsa direkt men fick snällt vänta tills sångerna var avklarade. Då gick jag fram och blåste ut ljuset direkt. Jag fick massvis med applåder men det var lite genant tyckte jag, så då gömde jag mig hos mamma.

Igår var jag återigen hos mormor och morfar för mamma och pappa jobbade. Det är alltid skoj. Jag fick följa med till affären och handla. Fick förstås en prinskorv (så jag var lugn). Det blev lite fika i smedjan också. Innan jag åkte hem hann jag med att träffa moster Elin. Henne gillar jag. Det händer alltid en massa saker när hon kommer.

Idag skulle vi bara ta det lite lugnt hemma men vi fick åka en sväng till vårdcentralen. Inte med mig utan med pappa. Han hade fått en hockeyklubba på hakan så han behövde klistras och plåstras ihop. Nu sitter det lite tejp på pappas haka och den är jag väldigt nyfiken på... (För er som undrar så mår pappa bra. Lite öm bara.)


Jag kan många saker. T ex så kan jag ta på mig mössan själv!

Inga kommentarer: