söndag, oktober 26, 2008

Mammas födelsedag

Igår fyllde mamma år. Det firade vi med lite shopping på förmiddagen. Vi var bland annat inne hos moster Elin där hon jobbar lite extra. Mamma fick joggingskor och jag fick busa lite med Elin. Det gillar jag. Oftast så mycket så jag inte vill gå därifrån. Vi hann med en fika också med farmor och farfar. Jag fick en alldeles egen chokladboll och det är ju alltid gott!
Efter en välbehövd eftermiddagsvila på två timmar så var det lite kalas här hemma för mamma. Mormor, morfar, farmor, farfar, mostrar, morbror, Anton och Liam var här. Fullt hus med andra ord. Jag tycker verkligen att Liam är intressant. Det är precis så att jag stå på tå och titta på honom i vagnen. Jag kan även hjälpa till och dra och vagga lite i vagnen när Liam ska sova. Så fort han skrek så var jag tvungen att kolla. Även att det inte var min födelsedag fick jag också paket. Kritor och ritblock fick jag. Det ska bli riktigt roligt att få använda dom. Gissar på att det blir under sträng övervakning av mamma och pappa. När alla gäster gått var jag helt utmattad av allt firande och somnade gott.

Inga kommentarer: