torsdag, oktober 23, 2008

Spruta, väga, mäta och pricktest

Senaste veckan har varit full av besök på barnmottagning och BVC. Förra veckan var jag på BM och fick en spruta. Den ska ge ett visst skydd mot bl a hjärnhinneinflammation. Ont gjorde det i alla fall. Sköterska som gav mig sprutan tyckte att jag var duktig så jag fick välja ett jättefint klistermärke.
Denna vecka har jag klarat av en 15-månaders kontroll på BVC. Jag hade växt så bra, så. Efter högljudda protester från min sida så uppdaterades måtten till 83,5 cm och 11800 g. Min nya BVC-sköterska tyckte att jag var glad och pigg och framåt. Hon fick inte ha många saker i fred inne på sitt rum inte.
Idag var vi på BM igen. Det var dags att kolla mina allergier. Som ni kanske minns så tålde jag inte ägg och var känslig mot mjölk. Sköterskan som skulle göra pricktestet fick lite att göra för jag tyckte inte alls att det var nödvändigt med något test. Tillslut så var det tre sköterskor som fick hjälpas åt med att underhålla och göra testet. Efteråt tyckte de att jag varit så duktig så då fick jag ett klistermärke till. Resultatet var riktigt positivt. Ingen mjölkallergi alls och mycket mindre för ägg. Doktorn trodde att det kunde försvinna helt snart, så det hoppas vi på! Hon tyckte också att jag varit duktig så det blev två klistermärke till. Nu har jag snart en hel samling :)

2 kommentarer:

Maria sa...

GRATTIS SYSTER YSTER PÅ FÖDELSEDAGEN....krama o pussa din mamma extra mkt idag My. Ses ikväll!Uppvaktade dig på liams blogg...hoppas ok!/kram från oss alla

Busungen Hanna & hennes familj sa...

GRATTIS till din Mamma!
Hoppas ni haft en riktigt mysig dag och firat ordentligt = )
Och vad duktig du är som går med på att hänga på BVC så mycket - klart du ska få klistermärken då!
kram Jennie