söndag, mars 07, 2010

Kort om veckan


I veckan som gått har jag hunnit med att vara sjuk. Blev febrig i tisdags kväll och jättehostig och förkyld. Så jag fick vara hemma både onsdag och torsdag och fredag var jag ju ledig. Vi hade planerat ett besök i Växjö på fredagen hos Martin och Nikki. Jag har tjatat om det hur länge som helst men nu fick vi ställa in det. Mamma var inte heller pigg och pappa var lite småkrasslig han med. Jag fick ändå träffa dem i fredags för de åkte hit i stället. De fick vara med på vår "pittes" kväll (pizza med andra ord) och jag underhöll gästerna som vanligt. Det blev mycket bygga koja och kurragömma.
I lördags dök mormor upp här på morgonen. Mamma och jag följde med ner på stan en sväng. Vi behövde komma ut lite. Vi fikade på Thimons. Det var gott! På kvällen bar det av till Majken och Boije på kalas. Det blev mycket bus med de andra barnen. Jag var lite piggare också.

Har för övrigt tränat en del på att vara utan blöja och det går riktigt bra. Har ingen alls när vi är hemma och i fredags var jag utan när vi var och handlade. Stora framsteg med andra ord!
Idag kommer nog farfar hit och hjälper oss lite i köket igen.

Inga kommentarer: