tisdag, mars 02, 2010

Bebis

Snart blir jag storasyster för er som inte visste det. Min mamma har en bebis i magen och om ni frågar mig så är det en lillasyster. Ända sedan mamma och pappa berättade det så har jag också en bebis i magen. Jag är väldigt noga med att man måste vara "väldi sikti" (väldigt försiktig) med min mage. Vi har börjat förbereda lite här hemma. Jag har hjälpt mamma att sätta ihop bebisens säng. Vi har införskaffat en vagn där jag och bebisen kan åka tillsammans. Jag har redan valt vilken sida jag ska sitta på. Vi har också köpt lite nya kläder och en egen "nuss" (snuttefilt) till bebisen för jag vill nog inte dela med mig av mina nussar... Titta längst ner till vänster så ser ni hur många dagar det är kvar innnan bebisen ska komma.

Förresten så ringde doktorn idag och sa att jag inte visade några tecken på att ha nötallergi. Konstigt. Mamma och pappa får nog forska vidare i den frågan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att dagarna finns för hur långt det är kvar till "lilla syster" kommer. Bra att det inte var någon nötallergi. Kram Morfar

Anonym sa...

Vad bra att inte är allergisk mot nötter. Förstår att ni inte är så pigga i familjen eftersom ni inte kunde åka till Växjö. Hoppas ni kan komma i morgon till Majken då får ni träffa Martin å Nikki där. kram mormor.