söndag, mars 22, 2009

Vecka i korta drag

En vecka till har gått och jag har hållt mig frisk. Jippie! Det har blivit en del farande i veckan som vanligt kan man väl säga. Det började ändå lugnt i måndags. Mamma och jag var bara hemma efter jobb/förskola. I tisdags hämtade mormor mig på min förskola och sen var vi hemma hos mig och lekte. Pappa jobbade och mamma hade personalmöte.

I onsdags var jag med mamma i Eksjö för hon skulle till polisen och ordna med ett nytt pass eftersom hon ska åka iväg. Det gick ganska bra tills vi skulle gå därifrån. Det ville inte jag så först slängde jag mig på golvet och skrek och sen sprang jag in ett litet, litet hörn och skrek. Jag hade mycket publik kan jag berätta. När vi väl kom ut så tyckte jag att vi skulle titta på fåglarna som simmade i vattnet. Jättespännande tills vi skulle gå till bilen. Mamma och jag var inte riktigt överens så jag satte mig på den leriga vägen och skrek... igen... Somande gott på vägen hem.
I torsdags körde pappa ut mig till mormor så då var jag där hela dagen. Liam med mamma kom och Nikki och Martin oxå. Mamma kom när hon varit på sin skola.

I fredags var det ganska lugnt. Det blev lite fredagsmys med popcorn.
I går var jag ute en sväng i det fina vädret. Passade på att blöta ner mig fast mamma sa att jag inte fick gå i den stoora vattenpölen för jag hade minsann inga gummistövlar. Det blev inte bättre av att mamma skulle jaga mig för då slängde jag mig ner, i vattnet...
Idag har jag varit med på mammas fotbollsmatch. Det var skoj. Jag fick leka ute hur mycket som helst. Gräva i sanden (äta lite av den gjorde jag visst och la lite sand i väskan där alla plåster och annat låg) och busa med morfar som fick ställa upp lite som barnvakt. Han hade inte alltid superkoll tydligen....

Snyggmössa?

Mammas halsband. Ny favorit!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nä MY: Mof hade inte full koll på dig eller de 12 spelarna i BSK:S damlag under matchen.Vi han ju baka sandkakor och fika. Springa en sväng. Dricka varm saft. Ut på gräsplanen som det var ett istäcke på.Prata med Emilies hund.Äta kex.Ropa på mamma.Mycket mer.Tur att Lotta var med å hjälpte morfar.Vi sköte oss jättebra , synd att din mamma förlorade matchen. Många kramar Morfar.

Maria sa...

Liam han skrattade gott när han såg bilderna på dig My! Kram på dig hoppas vi ses snart.

Anonym sa...

Det går att använda blöjorna på mer än ett ställe. Snyggt! Hoppas vi ses snart. Kram från mormor å morfar