söndag, februari 15, 2009

Mycket pulkaåkning

I fredags hämtade mamma mig tidigare. Det var klarblå himmel och strålande solsken så vi passade på att vara ute när vi kom hem. Vi gick till min kompis Tilde som vi inte träffat på länge. Hon, hennes storasyster och mamma följde med och åkte pulka i en liten backe inte alls långt från oss. Härligt!

Igår på Alla-hjärtans-dag fick jag en alldeles egen Hallo Kitty handväska. Den har jag använt flitigt i helgen. Den är toppenbra att ha till att förvara sina nappar i. Farmor och farfar var här i fredags med en present oxå. Ett Mimmi-gosedjur. Henne gillar jag mycket! Jag fick faktiskt en till Alla-hjärtans-dag present av Elin förra helgen. Ett par jättefina tofflor. Rosa med massor av ludd och hjärtan.

På förmiddagen igår så gick mamma och jag bort till stora backen vid skolan. Vi träffade Ines där och åkte lite pulka och snowracer med hennes och hennes mamma. Roligt att träffas igen. Vi har båda varit sjuka så det har inte passat innan. Ines och jag var inte riktigt överens om hur pulka/snowracer skulle användas. Ena stunden ville inte Ines att jag skulle åka på hennes och i nästa stund tyckte jag inte att Ines skulle få åka på nått. Men vi åkte i alla fall en del och det var jätteroligt. Jag skrek så mycket jag orkade när vi susade ner! Vi fikade också innan det bar av hemåt...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul ni verkar ha haft! Tittade på bilden från okt-07, det var riktigt kul å titta på korten där du är så liten som Liam är nu. Det är ju inte allt för länge sedan.../kram från moster

Anonym sa...

Hej på er! Det är väl roligt att vara ute i snön och leka. Morfar å jag ska äta lite kvällsmat nu. Elin åkte in till Nässjö för att träna dans. Hoppas vi ses i helgen. Kram från mormor å morfar.