onsdag, januari 14, 2009

Inskolning

Nu är min inskolning klar. I morgon ska jag vara min första heldag.
Inskolningen började i fredags, en dag försenat eftersom jag varit sjuk. Första dagen var både mamma och pappa med och vi var där en timme. Redan när vi kom innanför dörren gick jag fram till min inskolningsfröken så fick hon hjälpa mig av med kläderna och sen försvann jag in och mina päron såg knappt röken av mig.
I måndags lämnade pappa mig och jag blev lite arg på honom eftersom det tog sååå lång tid innan han tagit av mig overallen. Sedan var jag själv på förskolan. Sen blev jag arg igen när jag skulle gå hem två timmar senare. Tisdagen kom jag lite tidigare och fick äta frukost. Jag hade ätit jättebra och till och med ätit av den som satt bredvid. Bäst att de har lite bättre koll i fortsättningen! En liten olycka hände också. Jag slog mig rejält i den lilla rutchkanan de har i lekhallen men det hade gått över sen. Idag har jag ätit både frukost och lunch. Lite ledsen hade jag varit idag. Fröken trodde att det var för att det var andra barn som var ledsna och när de grät så grät jag lite också. Men är mamma kom så var jag glad och följde med ganska smidigt. Kan bero på att jag skulle få åka på mammas cykel hem och det gillar jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

va kul att du oxå tycker om ditt dagis!! Jag nästan älskar mitt å trivs hela tiden från första dagen!! Min inskolningsfröken sa att det var längesedan någon var så smidigt att skola in!! Men nu har mamma blivit sjuk så vi får se hur mycket dagis det blir nu i slutet av veckan.. vi måste träffas snart!! Kram Ines