torsdag, december 18, 2008

Fika hos Martin

Bilden är tagen direkt från http://www.liamsvardag.blogspot.com/ där det finns fler bilder från dagens besök.

Idag begav sig mamma och jag neråt stan och hem till morbror Martin. Vi var bjudna på fika där tillsammans med Liam, hans mamma och pappa och min stora kärlek: hunden Hugo. Det blev fullt ös som vanligt. Martin hade bakat både lussebullar och pepparkakor. Jag fick en alldeles egen pepparkaka som det stod My på. Jag hade jätteroligt med alla Martins saker. Jag pratade i hans mobil, inspekterade hans bokhylla, hoppade lite i sängen. Tittade på hans fina gran. Hoppas att jag också ska ha en sån! Jag hann med att prata lite med Liam också och förstås busa med Hugo. Eftersom jag tycker så mycket om honom så brukar jag dela med mig av mina kex till honom. Följden blir ofta att han följer mig som en liten svans. Inte mig emot.

Jag kan säga Martin också. Det låter ungefär som "Mannin". Det är det enda namnet som jag säger så han bör känna sig speciell :) Annars har jag börjat upprepa mycket av vad som sägs omkring mig. Jag kan t ex säga Kitty (figuren Hello Kitty som jag har på en pyjamas), bada, koko(sko).

Besöket slutade med en promenad hem där jag somnade gott i vagnen...


1 kommentar:

Anonym sa...

heej!!
Visst är det kul att lära sig såna där bra ord som kitty, pippi, ditte(nalle puhs superdeckarkompis på min chokladkalender!!), mumin... men jag håller lite på pappa, retas å säger mamma istället å skrattar!! jag säger bara pappa i smyg när han inte hör!!
Kram Ines