tisdag, november 30, 2010

Utelåst/innelåst

Ni som har följt min blogg sen början minns kanske 21 november 2007. (Läs det gärna annars.) Igår var det min tur att låsa in mamma. Hon hade gått in i uterummet och stängt dörren för att det inte skulle bli kallt inne. När hon stod och försökte få i ordning en ljusslinga som skulle sättas upp så går jag fram och på nått sätt råkar jag stöta till den stora "spaken" som man låser med. Den far upp och mamma är ganska utelåst och inlåst. Alla dörrar i uterummet är nämligen låsta och nyckeln ligger i hallen. Så där står jag på ena sidan och mamma på andra. Nellie sover och pappa jobbar minst en timme till. Mamma blir först lite arg och jag blir lite ledsen men sen försöker vi lösa problemet och efter en lång stund och instruktioner från mamma så lyckas jag med att få ner spaken och öppna. Puhhh! Det var inget roligt varken för mamma eller mig... Och för er som undrar så kom ljusslingan upp till slut och det blev jättemysigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår att det var en riktig pärs innan det löste sig och man får ju lite panik när sådant händer. Men My var ju jätteduktig på att lösa problemet. Kram på er alla från mormor och morfar.