söndag, november 21, 2010

Bondgårdsbesök

Idag var jag och hälsade på en bondgård. Det var moster Maria som hade ordnat. Liam är nämligen helt tokig i kossor och mormors kusin har en bondgård ganska nära och vi fick gärna komma dit och titta. Det första jag fick se när vi kom dit var två hästar. Åhhh! När jag skulle mata dem med lite gräs tog den ena min vante. Tur att Maria var snabb och räddade den ur hästens mun! Jag fick följa med Monika, som bor där, till stallet och hämta morötter till dem. När vi kom in där sa jag till henne: "Det luktar annat!" och det gjorde det ju...Sedan fick vi gå in i ladugården och titta. Där luktade det också annat vilket jag talade om. Det var massor med kossor och så några små kalvar. De minsta var bara någon vecka gamla. Liam och jag gick mååånga varv och tittade. Så spännande! Och de bajsade bara rakt ut!!! Det kollade jag noga.

Vi tittade på deras kattungar också. Det var mysigt att sitta i höet och klappa.
Vi tittade in i maskinhallen. Där stod det massor med olika stora maskiner. Jag fick prova att sitta i traktorn. Sedan frågade Pelle, som har gården, om jag ville åka en runda. Självklart ville jag det!!!


Efter allt tittande var det skönt att få gå in en stund och fika lite. Jag tror att jag skulle kunna hälsa på där igen!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser jätte spännande ut My, hoppas ni hade det jätte kul som det ser ut :) KRAM Elin