söndag, augusti 29, 2010

Semestern lider mot sitt slut...

Jag har nu varit ledig sedan midsommar. Ett riktigt långt och härligt sommarlov har jag haft. De senaste fyra veckorna har även pappa varit ledig och hemma med oss andra. I morgon börjar han jobbet igen och på tisdag ska jag börja förskolan. Jag ska börja på stora avdelningen nu. Ska bli jättespännande!
Sen senaste uppdateringen har jag hunnit med en del. Förra veckan sov jag över en natt hos mormor och morfar och en natt hos farmor och farfar i sommarstugan. Jag har varit på 1-årskalas hos Livia. Jag har lekt med mina kompisar. Jag har hunnit med att ha nån slags kräksjuka en natt.

Igår åkte jag, mamma, Nellie och morfar ut till Bringetofta marknad och tittade lite. Det var nära att det inte blev nån resa för när vi skulle hämta morfar regnade det så mycket att vi nästan inte kunde köra med bilen men sen lättade det och när vi kom fram till marknaden så var det strålande solsken hela tiden. Jag fick äntligen prova att rida alldeles själv. Mamma och jag passade också på att åka häst och vagn. Vi kollade lite bland stånden och åt korv med bröd. Eller rättare sagt, morfar och mamma åt korv med bröd, jag ville bara ha ett bröd så det bjöd de på.....

Inga kommentarer: