söndag, juni 13, 2010

Kolmården 2010


Det var två sedan jag var här senast och den resan kommer jag inte ihåg så mycket av. Igår åkte vi nästan hela kompisgänget till Kolmården. Det började inte så bra för min del. Vi hade inte hunnit alls långt i bilen innan jag kräktes och det hände en gång till bara efter en liten stund. Det är bara att inse att jag ärvt mammas åksjuka. Sen gick det i alla fall bra ändå fram. Vi hann med att se väldigt många djur och det där med att äta hade som vanligt ingen hög prioritet. En riktig höjdare var absolut delfinshowen. En annan inte-höjdare var berg- och dalbanan. Jag och Hugo åkte med våra mammor. Jag satt och var inte helt glad men jag grät inte och efteråt sa jag bara att den var otäck och att jag inte ville åka igen. Innan vi åkte hem gick vi in och tittade på hajarna, ormarna och sköldpaddorna vilket var väldigt spännande. Jag klarade nästan hela hemresan utan att kräkas. Precis innan vi svängde in på parkeringen hemma så hände det igen. Men annars hade jag en toppendag!




Inga kommentarer: