torsdag, februari 11, 2010

"Sippan" och jag



Dagarna går så fort att jag inte hinner uppdatera. Jag måste ju berätta om mitt besök i Bodafors i söndags. Mormor, morfar och Elin har ju skaffat en ny katt. Det är väl mest Elins men den bor ju med mormor och morfar också. Katten heter i alla fall Simba och jag hälsade på hos honom i söndags. Det var roligt. Jag gosade och lekte med honom i massor och ropade "Sippan" efter honom. Ibland sprang han iväg och gömde sig. Vet inte varför.... Mamma, mormor och jag hann också med två besök i pulkabacken. Första gången var det bara vi där. Det var inte så skoj så vi gick till Boije och Majken och hälsade på. Då smakade jag en cashewnöt och det skulle jag nog inte gjort för hela överläppen svullnade upp så det såg ut som jag hade en fläskläpp och kinderna blev alldeles flammiga. Men jag sa inget så det var inte mer med det. Sedan gick vi till pulkabacken igen och då var Anna och Lisa där, mammas kusiner. Då fick jag åka lite med dem och det var riktigt skoj! De följde med hem till mormor och fikade. Fast när jag kom in och skulle ta av mig alla kläder började det klia jättemycket över hela kroppen och jag blev jätteledsen. Hela kroppen var alldeles röd och jättevarm. Mamma ringde till sjukhuset och de tyckte att jag skulle komma så de fick titta på mig. Väl där fick jag lite allergimedicin och ett recept så vi kan ha medicin hemma ifall det händer igen. Nu blir det nya test på barnmottagningen så får vi se vad de visar... jag som precis blivit av med min äggallergi :(

2 kommentarer:

Morbror Martin sa...

Det lät ju inte så roligt med nöten:( hoppas det inte blir värre med alergin. Hörde att ni varit i Sävsjö och badat, men du är väl fortfarande sugen på att komma ner hit och bada här också:) vi syns om två helger om ni ska med till sandsjöbaden då. Ha det bra! / Martin & Nikki

Anonym sa...

Gosiga bilder :) Liam var jättetrött efter bad o lek i torsdags, somnade rekordtidigt! Idag åt vi hos mormorn o morfarn, Liam somnade o "Sippan" la sig hos honom i soffan mellan mig o morfarn...mysigt! Dock testade Liam tidigare på kvällen å dra Zimba i svansen å det var inte lika populärt-väste lite o sprang iväg. Det är ju ingen Hugo som tål både det ena å andra ;) kramizar från moster o Liam