måndag, februari 22, 2010

Gammal tant eller var det gubbe?

Idag har jag varit på sjukhuset. Det var dags att ta ett blodprov för att se om jag är allergisk mot nötter. På vägen dit hade vi hämtat upp Elin som lite extra stöd. Jag är ju inte jätteförtjust i att hälsa på hos doktorn. Först gick vi till barnmottagningen. Där fick jag väga och mäta mig. Sen kom doktorn och lyssnade på mitt hjärta. Det gick väldigt bra. Jag har egna doktorsgrejer hemma så jag visste ju vad hon skulle göra. Jag berättade även för doktorn att hon skulle lyssna på bebisens hjärta som jag har i min mage. När vi var klara där fick vi gå vidare till labb för att ta blodprov. Då fick vi sitta och vänta en stund. Mitt emot mig och Elin satt en äldre dam. Mamma satt en stol från damen. Efter en liten stund så sätter jag upp armen lite för mitt ansikte och pekar på damen och säger:
"Titta mamma, en gammal gubbe!".
Mamman tänker: "Oh, nej...".
Damen säger: "Åh, tycker du det?".
Mamman säger (samtidigt som hon och Elin försker hålla sig för skratt):
"Nej, det är ju ingen gubbe, det är ju en..... tjej."

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahah klockrent!! :D KRAM Elin

Busungen Hanna & hennes familj sa...

Heja My! Man ska utsätta sina föräldrar för lite prövningar ; )

Morbror Martin & Tant Nikki sa...

haha de är alltid fullt upp:) de ska bli roligt när ni kommer hit! ser fram emot de och hoppas ni är sugna på spagetti och köttfärsås.
kram Nikki och Martin