söndag, januari 17, 2010

Här kommer Pippi Långstrump

Idag har jag, mamma och pappa varit hemma och myst hela dagen. Jag började med att ta ett långt varmt bad i baljan med massor av skum. Sen blev det en film. Inte Ice Age som vanligtvis går en gång om dagen här, utan Madagaskar 2. (Jag brukar variera mig med att titta på både Ice Age 1, 2 och 3). Efter lite lunch gick vi bort till isbanan och jag och pappa åkte skridskor. Vi åkte lite pulka också i stora backen. Sen gick vi hem och fikade. Jag provade mina Pippi-kläder som jag fått i julklapp. De passsade kanon. Jag serverade god mat på mitt rum som mamma fick smaka. När mamma skulle skriva detta inlägget så somnade jag i hennes knä. Det tillhör inte vanligheterna. Men det tar på krafterna att vara skridskoprinsessa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad fin du är i dina pippi kläder. I morgon kommer morfar och jag och hälsar på dig. Kram från mormor.

Maria sa...

Liam pekar på Pippi My och gör massa med "ljud"...brukar gå fram å peka på kortet i hans rum oxå. Då tittar vi på det och pratar om My ;) hihi! Kusinen är en favvis!