söndag, december 06, 2009

Pepparkaksbak i Bodafors

Igår var det stora pepparkakbaksdagen. Mamma och jag åkte till Bodafors för att börja med julstöket. Lite fika och paket fick det bli först. Tänk att Tomten redan varit hos mormor och morfar.
Så här fin kan man vara när man har förklädet på sig. Redo för bak!

Så sattes det igång med pepparkaksdegen. Maria får hjälp av Liam.

Mormor bakar på...
Här är jag i full gång. Många pepparkakor blev det och en del deg försvann ner i lilla magen....

Morfar var ansvarig för att sätta ihop pepparkakshusen. Det skötte han galant!

Sedan var det min tur att dekorera huset. Jag och Liam fick varsitt.

Maria och jag gjorde också några stora hjärtan med glasyr och godis.

Sen kom Elin hem och då gjorde vi lite julgodis. Mums!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mums vad gott, du var jätte duktig på att baka! :) Det var riktigt roligt att få träffa dig igen! Kramar Elin