fredag, december 25, 2009

Julafton 2009

Dagen började med att jag tittade i min julstrumpa. Tomten hade hunnit med att lämna två paket där på natten. En bok och en Pippi-film som jag genast ville titta på.



Sedan bar det av till farmor och farfar. Jag blev lite blyg i början för det var ganska många som jag inte träffat på länge men som vanligt så höll det inte i sig så värst länge. Vi fick jättegod julmat och senare kom Tristan och Juni med sina föräldrar. Vi hann busa lite innan Tomten kanckade på.

Jag hjälpte Tomten att dela ut alla paket och det var jätteroligt.

Tomten fick även låna min ficklampa eftersom han inte såg så bra.
- Jag gillar Tomten jättemycket, sa jag när jag tittade på de här korten och det gjorde jag. Tomten fick en bamsekram innan han gick.

Det kom en Tomte till mormor och morfar också. Honom hjälpte jag med. Jag börjar bli riktigt bra på det här med att dela ut julklappar...



Hugo fick också paket och kunde öppna det alldeles själv.


Idag har jag lekt med mina julklappar. Pippi-hus, Pippi-mössa och Pippi-film är det för tillfället!
Snart bär det av till gammelfarmor och gammelfarfar. Kanske kommer det en tredje Tomte dit?

Inga kommentarer: