måndag, april 27, 2009

Pott-träning

Ja, det är sant: Mamma har uppdaterat bloggen!
Sen sist har jag hunnit med både det ena och det andra. Haft lite feber, fast förra veckan var jag faktiskt inte borta från förskolan en enda dag. Det va bra. Febern kom på lördagen i stället.
Jag har gjort nytt ägg-allergi test. Det visade inte på någon förändring så allergin är den samma.
Det har blivit en del lekande med kusin Tristan också eftersom han och hans familj bott hos farmor och farfar tillfälligt. Igår när jag var där skaffade jag mig en riktigt dunder-bula i pannan. Syns lite på bilden. Trillade på en tegelsten och det gjorde jätteont.
Idag har jag varit riktigt duktig på min förskola. Jag har kissat TRE gånger på pottan. Nått som jag inte har gjort hemma. Jag sitter gärna på pottan hemma men det brukar inte komma så mycket. Så i kväll innan jag skulle lägga mig så ville jag förstås sitta igen och då plötsligt kissade jag i min egna potta också! Då blev mamma förvånad.... (Ska tilläggas att mamma och pappa inte på nått sätt pott-tränar mig utan det är mest för att jag ska vänja mig).
Så här roligt är det att sitta på pottan!
Tandborstning innnan välling och sängen...



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej My! Visst kan du mycket som din päron inte vet. Roligt med lite nya bilder å text.I dag har mormor passat Liam en stund. I morgon får du ju passning av E har morfar hört. Det blir ju roligt för dig. Många kramar från Morfar.

Maria sa...

Vilken stor tjej du har blivit! Härligt att det ändå går så bra. Har du inget för dig i helgen kanske vi kan komma å hälsa på dig? KRAM

Anonym sa...

Vad duktigt du är!! Ses sen i eftermiddag buse :) puss på dig / E