torsdag, december 04, 2008

Lite snö och lite hyss

Idag följde jag med mamma till hennes nya jobb som hon ska börja efter jul. Spännande. Snacka om att jag trivdes där. Satte igång och leka och gick runt mellan rummen som om det var jag som skulle börja där och inte mamma. På vägen hem passade jag på att gå själv i snön. Äta lite snö när mamma inte såg...
Jag gjorde ett litet hyss också när vi kom hem och skulle laga mat. Mamma stod och delade falukorven och jag provsmakade lite. Återigen, när mamma inte såg så passade jag på att mata bandspelaren med korv. Sen blev det ju lite dumt för jag fick ju inte upp den själv så då var jag tvungen att säga till mamma i alla fall så hon kunde hjälpa mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Det ser lite kallt ut utan vantar, men jag vet ju att det inte är så populärt med sådana. Det var synd att det var så dåligt väder idag. Annars hade vi kunnat vara ute lite mer. Men det är inte roligt när det är så blött och slaskigt. Ditt regnskydd till vagnen hade jag ju hängt på tork och glömde bort när ni åkte hem. Morfar tar med det i morgon. Hoppas det blir bättre väder då. Kanske ni träffar på en och annan tomte. Dom är jättesnälla. Jag tror bestämt att dom redan varit här och lämnat paket. Kramisar från mormor