tisdag, oktober 07, 2008

Man hinner med mycket på en dag

Idag har mamma och jag varit på utflykt till Bodafors. Först tog vi bussen dit. Väldigt spännande. Jag fick stå och titta ut genom fönstret. Jag busade även med damen som satt på sätet bakom oss. Det tyckte nog både hon och jag va roligt. När vi kom till Boda gick vi föst till mammas gamla jobb och hälsade på. Det va skoj kan jag lova! De hade så många roliga saker som jag fick leka med och pilla på och det va inget som var "aj,aj". Jag ville inte gå därifrån när barnen kom in och skulle äta. Tyvärr så fick jag inte stanna för min mamma.
Därefter gick vi hem till mormor. Där va också moster och kusinen. Det är så spännande med bebisar. Jag gillar verkligen att titta på dom. Vi åt lite och sen gick vi ut och jag sov i vagnen. Somnade efter en stunds protest. Jag ville ju hellre titta på Hugo som var med på promenaden. Mamma och jag tog bussen hem.
På eftermiddagen var jag och tog kort. Jag tyckte det var märkligt att "farbrorn" hade kort på min morbror hos sig. Jag tittade mycket på det och hämtade det gärna flera gånger:) Hur gick det då för fotografen? Ja, han fick lite att göra när jag skulle fastna på bild. Tur att han hade en maraccas så jag kunde stå still några sekunder. Det va iaf en händelserik dag och jag somnade gott när jag ätit min välling!


I helgen hjälpte jag pappa att sätta ihop nya skåpet. Tyckte det gick mycket bra. Eller hur, pappa?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej My! Morfar tycker att det är tur att du hjälper till . För annars får dina päron inget gjort.
Vi syns på lördag. Då kommer mormor å jag. Många kramar från Morfar å mormor.

Anonym sa...

åhh vad söt du är My!! :) jag satt nyss och tittade på gamla kort från i sommar på dig och mig, saknar dig mitt hjärta!! Puss&Kram Moster Elin. Hälsa Mamma och Pappa med !! :)