onsdag, februari 13, 2008

Stavsåkra

Längsta resan hittills i mitt liv gjorde jag idag. Mamma, mormor, Elin, Maria och jag skulle nämligen hälsa på hos familjen Ragnarsson i Stavsåkra som består av mamma Jennie (mammas kusin), pappa Jocke (som inte va hemma), Hanna och nytillskottet Albin. Där var också Helena (Jennies syster) och hennes barn Ebba och Filip. Vi åkte redan på förmiddagen. Då passade jag på att vila så jag var pigg när vi kom fram.När vi kom fram vankades det fika i massor och det gillade de stora barnen. Syltkakor= mums! Jag fick min lunch istället för kakor och det var jag lika nöjd med. (Mamma undrar hur länge det kommer vara så...). Familjen bor på landet med hästar och katter. Dem var vi ute och tittade på. Då somnade jag gott i det härliga vädret. När vi var ute kom mammas moster (alltså Jennie och Helenas mamma... Krångligt med all släkt men så är det...). Det var en överraskning för det visste vi inte. Roligt! Hon hade med sig Alla-hjärtans-dag-presenter till alla barn. Jag fick också en. Det va en jättefin Alfons Åberg tröja. Sedan blev det mera äta och lek. Albin åt och sov mest men det gör man ju när man är så liten:) Det dröjer nog inte så väldigt länge innan vi är lika stora. Söt va han ialla fall.

Här kommer några bilder från besöket:



1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj!
Ja det var jättetrevligt! Vi kommer gärna o hälsar på er - det är ju lite enklare när man är mammaledig : )
Hur ser det ut för er i påsken? V13. Helena har påsklov - du kan väl kollar med de dina så kan vi väl ser om vi kan få till en träff då.
kram Jennie Hanna o Albin