torsdag, januari 31, 2008

Pricktest

Idag var det dags för pricktest. Man skulle ta reda på om jag var allergisk mot mjölk och ägg. Tanten på barnmotttagningen tryckte ner först ägg och sen mjölk i huden på min arm med en nål-liknande sak. Det gjorde inte det minsta ont. Jag skrek ingenting. Sedan tryckte hon ner något som gjorde att hon kunde se om det fungerade som det skulle. Mamma och jag fick vänta 15 minuter sen tittade tanten igen. Då hade det blivit olika märken på min arm. Ett litet som betydde att jag är lite känslig mot mjölk. Det va inget ovanligt och växer förmodligen bort. Men sen var det ett stort märke där tanten tryckt i ägg vilket betyder att jag är väldigt känslig mot det. Därför ska vi få komma till en som talar om för mamma och pappa vad de ska tänka på och vad jag kan äta...

Inga kommentarer: