onsdag, september 12, 2007

Snabbt besök på akuten

I gårkväll var det inget roligt. Jag var jätteledsen och inget mamma eller pappa gjorde hjälpte. Jag bara skrek och skrek. Inte mitt vanliga skrik så till slut, efter en halvtimme, ringde pappa till akuten och de sa att vi skulle komma. Jag lugnade mig när vi åkt i bilen en stund och när vi kom till Eksjö hade jag somnat. Inne på akuten åt jag lite sen somnade jag igen. En doktor tittade på mig men jag vaknade inte. Inte ens när han kollade öronen. Eftersom allt såg bra ut så gissade doktorn på att jag hade haft magknip. Mamma och pappa kunde åka hem med mig igen och jag bara sov.


Idag har jag varit gladare. Vi har ju varit på sång och jag var med hela första sångpasset. Det var första gången! Sen var jag nöjd så då åt jag lite och sen somnade jag. Senare idag ska jag följa med mamma för hon ska klippa sig och sen ska jag nog bada idag också. Vet inte om det blir i min balja eller i stora badkaret. Det har jag inte bestämt än...




En nöjd liten fis i sin säng....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej MY ! Vad skönt att det inte var någon större fara med dig.Men jag förstår att mamma och pappa blev oroliga. Det blir föräldrar när deras barn inte mår bra. Hoppas vi ses i morgon ifall mamma ska träna. Många kramar från mormor. PS. Hälsa till mamma och pappa också.

Anonym sa...

Hej måste instämma helt med din mormor My...om att mammor (i synnerhet) blir oroliga för sina barn ;) Det är nog bara att vänja sig m t p vem din mor brås på! /kram på er alla

Anonym sa...

Hej My!
Du får inte skrämma dina päron sådär! Fast jag har oxå gjort det en gång - jag var inte heller särskilt dålig när vi kom fram till akuten den gången ; )Men det är ju bra att veta att dom är på alerten om det skulle va på riktigt nån gång.
I helgen kommer min mormor o morfar och då tänkte jag skicka med dom lite kläder till dig som morfar kan skicka med "Björnbudet" = )
kram Hanna